Kundservice

Kundservice med färger

Ett bra kundbemötande är avgörande för framgångsrika företag. Alla resurser som lagts ner för att få in en kund i butiken, restaurangen, hotellet eller till evenemanget går förlorade om man inte lyckas vårda kunden på plats eller i telefon.

”Kundservice med färger” är en 1-dagsutbildning, med möjlighet att bygga vidare, där deltagarna får ökad förståelse för kundernas många olika beteendestilar och behov. Olika beteendestilar agerar, reagerar och motiveras på olika sätt, vilket är en viktig kunskap för företagets totala kontaktyta med kunden.

Utbildningen föregås av ”Utvecklande Kommunikation” där samtliga deltagare får göra en beteendeanalys, får en individuell rapport och lär sig grunderna i kommunikation med olika beteendestilar. Med de olika beteendestilarna som grund går erfarna konsulter igenom allt från det viktiga första intrycket, merförsäljning, till konflikt- och klagomålshantering under en heldag med praktiska övningar och pedagogiska exempel från verkligheten.

Klicka på länkarna nedan för att få mer information från oss, eller för att komma till vår kalender.

Kundservice

Vill du veta mer om denna utbildning?

 

Se nästa tillfälle

 

Företagsanpassad

Kalender

Se datum för våra utbildningar och seminarier i vår kalender.

Kalender

Kontakta oss

Här kan du kontakta oss, eller fylla i din mailadress så kontaktar vi dig!

Kontakta oss

DISC

Läs mer om bakgrunden till teorin om färgerna som ligger till grund för våra utbildningar.

Om DISC